Lite smått från Norra Västerbotten sep. 1969

 
Jag och mina bröder botaniserade bland gamla Norran på Forskarrum på Nordanå.
För min egen del kollade jag in september 1969.
Inte av någon speciell anledning, det råkade bara bli så.
Det är drygt 52 år sedan dom tidningarna publicerades.
Tänk vad tiden springer iväg...
 
Så här kommer det lite smått och gott 
från 1969, annonser och rubriker, familje med mera...
Håll till godo.
 
 
 
 
 
Fredag 12 september 1969
 
 
 
Lennart Wassner
FOCO Växer ur kostymen.
 
 
 
En FIAT 125 körde jag själv några år
trevlig bil, 
 
 
 
Vebomarks B-lag vann 1969 Lövångers reservserie.
 
 
 
 
 
 
Heja Rogard! 
 
 
Renault med trollerilåda... fantastsikt!
 
 
 
Undrar hur mycket man fick betala för en etta i Boliden?
 
 
 
Följetongen om Anita Lindblom och Bosse Högberg
kunde man läsa om i herrtidningarna med intresse.
Men även som här i Norra Västerbotten.
Anita och Bosse passerade en gång Mårtensboda
då man stannade och frågade om vägen till Bursiljum.
 
 
 
Volkswagen inför 70-talet.
 
 
 
Färg-TV på modet
byt till en DUX så får du en hundring för den gamla.
 
 
 
SJ, SJ gamle vän 
Inga biljetter för mer än 150 kronor.
 
 
 
Finlandsfärjan Coccolita hotades att läggas ner.
 
 
 
 
 
På Nöjessidorna var det otroligt många ställen man kunde åka till för att dansa.
Dansa och spela Bingo och se bio...
 
 
 
KR-Bonden i Vallen, Karl-Ivan Eriksson
Störst i Norrland
 
 
 
Mycket gick ut på att kunna köra fort...
Ju mera under motorn desto lättare att sälja bilen.