Har du hittat dina checkpoints? hittaut skellefteå

 
Denna folder med en karta över centrala Skellefteå har du antagligen fått i din postlåda, iallafall om du bor inom 0910-området
Jag laddade genast ner appen hittaut.nu och äntrade cykeln
Men jag gjorde ett kardinal-fel då jag inte innan jag cyklade iväg
kollade kartan mera noggrannt, jag bara såg att den och den checkpointern ser jag
framför mig direkt var den ska finnas att hitta...
Men tji fick jag, därefter gick jag igenom kartan ordentligt på det område jag 
hade för avsikt att leta i.
Hittaut är en populär form av fysisk aktivitet där du med hjälp av karta letar checkpoints i din omgivning.
Jag föll genast för denna typ av tävling... 
 
 
Första checkpointen jag hittade var denna på Rovön.
Jag kallar mig Cardidia under tävlingen.
 
 
Mina åtta första checkpoints som jag hittade torsdagen den 20 maj,
första dagen jag var med
Naturligtvis har jag gjort kod-bokstaven opak.
 
 
 
Det är ju olika svårighetsgrader på checkpointen... 
grön (mycket lätt)
Blå (Lätt)
Röd (Medelsvår)
Svart (Svår)
 
Själv har jag hittat 30 checkpoints varav 4 svarta...
svårast att hitta hitintills var nog checkpoint 33
i en svår terräng mellan Mobacken och Myckle
 
Hoppas jag träffar er ut i naturen eller centrala stan
eller var man nu ställer kosan.
 
hittaut skellefteå, Hitta Ut, checkpoint, Cardidia