Nu idag och bilder från året 1987

 
Det märks att folk är sugna på att beblanda
sig med andra på pubar och restauranger
 Bilden är från mors dag i söndags
och när vi satte oss till bords var det relativt lugnt,
men efter någon timme blev det rusning.. 
Till restaurangägarens stora förtjusning.
 
Bara vi nu inte går för fort fram, men det ser ju ut
som att smittspridningen minskar.
 
 
Northvolt 1 juni 2021
Tog med mig Torgny och Anders upp på
utkiket där vi förundrades över storleken på bygget.
 
 
Efter besöket på Northvolt bjöd Tollen oss på 
egenhändigt grillade parisare...
Mums så goda!
Smaskalainen som Tollen brukar säga.
 
 
Idag 3 juni 2021 har jag verkligen motionerat hårt...
cyklade ända upp till Vitberget och cyklade ner 
efter liftspåret... Puh!
Men jag fick ihop inte mindre än 12 checkpoints
så nu har sammanlagt 95 besökta...
 
 
Vid SOK-stugan kunde jag fryssa checkpoint med nr. 100.
 
 
För andra gången var jag på Mullberget och letade nr.69
Denna gång med lyckat resultat... 
 
 
Älvsbackabron denna soliga och varma torsdag.
Den nya bron som snart ska byggas ska heta
Karlgårdsbron... På nått sätt tror jag att folk 
kommer att balnda ihop dom båda broarna...
Älvsbackabron och Karlgårdsbron har nått 
gemensamt språk över sig...
 
 
Skellefteälven den 3 juni 2021
 
 
Det har blivit en fluga att hyra en kajak och paddla längs älven...
Det är bra mycket jobbigare att paddla motströms än att 
åka med strömmen... 
 
F R Å N   F Ö R R
 
 
Emigrantens Hemlängtan med Ernst Rolf. Skivomslag från 50-talet.
 
Det var nått visst med skivomslag från förr.
 
 
 
 Pablo Picasso -Les Demoiselles d´Avignon ( Flickorna från Avignon )
som Pablo målade 1907.
 
målning av Pablo Picasso från 1907 och anses ha inlett kubismens epok. ... Denna Picassos komposition anses markera en avgörande vändpunkt då den innebar en brytning med den traditionella västerländska illusionistiska konsten.
Plats: Museum of Modern Art, i New York.
 
B I L D E R 
F R Å N
Å R
1 9 8 7 
 
 
 
1987 var visst året man siktade uppåt... 
 
 
 
 Brusa högre lilla å.
Älvens Dag i Bureå 6 juni 1987.
 
 
Flygets Dag på Falmark 27 juni 1987
Den gamla kärran behövde en viss starthjälp.
 
 
Vart tog detta par vägen?
Den 11 juli 1987
besöky´te dom iallafall Skellefte-Snurren
kanske för att få en glimt av Larry Hagman
eller mera känd som J.R i Dallas
Han spelade en oljemagnat som inte tycks ha många goda sidor.
 
 
 Burträsk Marknad 9 juli 1987
Spanska Sibyllan spår din framtid.
 
 
"Oljemagnaten"
 
 
Emigrantens Hemlängtan med Ernst Rolf - Flickorna från Avignon, - Spanska Sibyllan, - Älvens Dag i Bureå 1987,
Hanna Karlsson

Vad roligt att få se bilder från både nu och förr. Det där berget hade jag gärna tagit mig uppför med. Jag hoppas att tillräckligt många ändå fått immunitet så vi inte får en ny våg nu när det öppnas upp mer och mer.