Känner du dig fri? Ulf Larsson på Galleri 1

 
Av en ren händels råkade jag på min cykeltur  få syn på att Galleri 1 var öppet och en för mig helt okänd konstnär från Skellefteå ställde ut sina alster där...
Jag ställde ifrån mig cykeln och stegade ner, jag var helt ensam med konstnären
som presenterade sig som Ulf Larsson.
Jag facinerades genast av hans underfundiga målningar. 
 
 
 
Utställningen heter "Känner Du Dig Fri?"
En fråga som han för länge sedan fick av sin fru och som han därefter 
funderade mycket på... Hur ska man man uttrycka känslan av att vara fri?
 
 
 
Hur får man till ett sådant bakverk?
Jo- med 75 g smör
1,5 dl socker
0,5 dl matolja
2,5 dl vetemjöl
en halv tsk hjorthornssalt
och en msk vaniljsocker.
 
Allt enligt konstnären Ulf Larsson
Akryl på pannå
 
 
TREDJE GENERATIONEN
akryl på duk
 
 
"Glöm Inte Sopsortera"
Tankar på den lilla flyktinggrabb som spolades iland för en tid sedan
 
 
"FÖRTÄTNING"
Med tanke på hur Skellefteå växer och utvecklas
 
 
 
"Skyll dig själv som inte satsade på rätt pensionsfonder"
 
 
 
"FÖRKOMMEN"
Vad jag imponeras av mest när det gäller Ulfs konstnärskap är 
skickligheten av att måla så man får den uppfattningen att bilderna är  tredimensionella
att rymdgubben på denna målning och hans röda ballong flyger utanför tavlan.
 
Sedan gillar jag hans fantasi, var får han allt ifrån?
Det här är Ulf Larssons första utställning och vore jag DU
Skulle jag genast åka till galleri 1 och med egna ögon skåda 
hans underbara bilder...
Ulf Larsson Skellefteå, Känner du dig fri?,