Decembermörker och lite ljus med.

 
Karin och jag och många till köade utanför
Anderstorg 20 tisdagen den 7 dec.
Visserligen var det tidsbokning, men det var
det ingen som brydde sig om...
Vi köade cirka 20 munuter utomhus innan vi fick komma in och få tredje sprutan, denna gång Pfizer
Dom hade strul med den digitala 
tekniken och det var anledningen till strulet... 
 
 
 
Åza Meijer på Radio Västerbotten ringde upp och ville ha min 
åsikt om vaccinationsköandet... med mera.
 
 
 
Degerbygården 8 december 2021
 
 
 
Det återstår en hel plattläggning utanför Sara Kulturhus...
Jag är inte ett dugg avundsjuk på dom som sätter dom där tunga och kalla plattorna.
Men dom är noga och slutresultatet vet jag kommer att bli jättebra.
 
 
 
 
Köpte två hockeybiljetter till matchen mot Rögle.
Till mig själv och brorsan Göran... 
Sittplats 320 kr. per stol... 
 
 
 
Utanför entrén till SKE Kraft Arena stod killarna från J20
och serverade varm glögg och pepparkakor.
Ett jättebra initiativ som vi applåderar.
 
 
 
Inne i hallen stod Alf iklädd en matchtröja med Glommersträsk LIF
och sålde 50 / 50 lotter
 
 
 
Skellefteå vs Rögle, matchen startade i ett otroligt tempo då AIK
ägde pucken mest hela tiden, men docj utan att få in
puckrackarn bakom storspelande Rifalk... På nått sätt
är det på nått vis inbyggt i ens DNA att AIK ska förlora när man 
för en gång skull är på plats och vill jubla...
Javisst AIK hade naturligtvis förlorat även om vi
suttit hemma och sett på Cmore...
Men iallafall, SKE spelade jävligt bra och då är det surt att
domaren dömmer utvisning till AIK när det borde ha varit en Rögle spelare som skulle ha fått nöta utvisningsbåset... Men jag tror AIK kommer att vara topp tre när serien är slut... 
Kvällens bästa svrt/gula spelare  var Tom Kühnhackl.
 
 
 
12 december 2021
Zoey ute på djupt snötäcke
 
 
 
Skellefteå Landskyrka
söndagen den 12 december 2021
 
 
 
Karlgårdsbron under progress
Ännu finns det kvar en hel del betong
där vattenverkert Abborren stod.