Dinner in the sky

Åter hemma från en nästan månadslång vistelse i Norge...
Nu har vi fått rå om barn och barnbarn en lång stund.
Men det är skönt ändå att komma hem, och det är väl tur att man känner
så. Nu har jag suttit och redigerat cirka 500 bilder som jag tagit under 
tiden i Norge och på resan till och från, några bilder kommer jag att
publicera här på min bild-blogg.
 
DINNER IN  THE SKY
 
 
Strax intill Larvik ligger turiststråket Stavarn.
Här finns mycket att titta på, många konstnärer har sina gallerier här
finns det museer att besöka med mera...
Denna sommar fanns en ny attraktion nämligen chansen att äta 
sin middag eller lunch 25 meter upp i luften...
 
 
Åtta bord med fyra gäster vid varje bord och kocken och köket i mitten.
Lunch kl. 14.00 kostade 1890 kr. per person
Middag kl. 18.00 och 20.00 kostade 2890 per person.
 
Ja, hyran av kranen är säkert saftigt, men själva tyckte vi också att
en middag för Karin och jag för 5780 kr. var i saftigaste laget.
 
 
Men det såg inte ut att vara svårt att fylla borden för varje mat tillfälle.
Många har förståss gott om pengar att spendera.
 
 
 
Gutt på skøyter. Stavarn 24 juli 2021
 
 
Själv skulle jag nog vänta till dess isen lagt sig.
 
 
 
FÄRG & FORM
Bild från stadsparken fotograferat den 12 oktober 2014
Finns nu som motiv till Skellefteå pussel 1000 bitar
Dinner in the sky, Gutt på skøyter., Skellefteå motiv pussel Stavarn.