Hockey tankar under promenad i snöyran 23 april 2021

 
Vilken dag!
Snöblask och kraftiga vindar, ändå skönt med en lång promenad.
Gick först ner till Mobackadammen, På bilden här ovan Bjurån som
är ganska mäktig vid denna tid på året.
Följde sedan strandpromenaden längs den norra sidan av älven.
Strandpromenaden bar till ca 70 procent...
 
 
Bilden tagen från älvens norra sida mot den snötyngda södra sidan som fortfarande är
ganska svårtillgänglig för en promenad.
 
 
Denna bänk som jag suttit på under mina promenader i så många år
Men idag var den inte alls så inbjudande... 
 
 
Träd över bord... 
 
 
Kommit fram till Rovön, snöandet och blåsten tilltog för varje minut
kändes det som.
 
 
Sista bilden på promenaden innan jag vände hemåt med,
då med snön och blåsten rakt i ansiktet.
 
Nu under tiden som jag skriver dessa rader funderar man hur det ska
lyckas för SKE AIK i kvällens möte med Ängelholmslaget...
Måste erkänna att jag har ganska dåliga vibbar och tror 
att det kan bli en förlust serie... Bäst av fem är det som gäller i semifinalspelet...
En fördel eller nackdel för SKE?
SKE AIK måste vinna åtminstone en av dom två matcherna som spelas i Skåne.
och om AIK kunde vinna kvällens drabbning skulle mycket vara vunnet.
Ja, hur det slutar... den som lever får se.