Corona-promenaden i friska luften

 
Eller Hur?
Mick Jagger 76 år
Keith Richards 76 år
Charlie Watts 78 år
Bill Wyman 83 år
och sedan lillpojken Ronnie Wood 72 år
 
 
 
Medlefors, backen ner mot bron över Klintforsån 31 mars 2020
 
Jag gick mig ut på en lång-promenad...
fortfarande finns det här och var luriga isfläckar att se upp med.
många var ute och sprang, längtan att vara ute och röra på sig 
verkar öka ju längre corona-epidemien håller oss i schack
 
Är man som jag är i karantän, gäller också avståndsregler när man är ute
på promenaden... Minst två meter från mötande, inget stanna av och kallprata
med någon om väder och vind etc...
 
 
 
När jag gick från Mobacken och även här när jag passerar Lejonströmsbron
sken solen för glatta livet, riktigt skönt om man jämför hur det var tidigt i morse...
 
För övrigt håller jag med insändaren i Norran häromdagen, som menade att
den nya bron som ska byggas inte ska bli en sämre kopia av Lejonströmsbron...
 
 
 
Här vid Södra Karlgård jobbas det för att
hyresgästerna ska kunna flytta in så fort som möjligt.
Men i flera hus har man redan börjat flytta in i.
 
Som ni ser började himlen bli mörkare och svartare...
 
 
 
Garagen byggda vid Södra Karlgård.
Under tiden förmörkas himlapällen
även om det är sista dagen i mars har vi
tydligen redan fått april-väder.
 
 
 
Vy från Parkbron mot öster.
 
 
Vy från Parkbron mot väster.
 
 
Parkbron och jag hann precis över bron så kom dom första regndropparna
droppar som efterhand blev till sylvassa hagel som stack mig i ansiktet.
Här blev promenaden hastigare,... bara fyra km kvar innan jag är hemma igen.
 
 
 
Fynd vid ytterdörren.
Tack Sune och Elisabeth...
Det var riktigt fett bra.
 
och tack Maria som varit och handlat åt oss...
Men... Ha ha ha Två kilo lösviktsgodis var väl att ta i.
Men det kommer att gå med...