Estonia, en katastrof för Vilhelmina

 
Det har redan hunnit gå tjugofem år sedan katastrofen med 
Estonia skedde... 852 personer följde båten ner i djupet..
Däribland åtta lärare och elever vid Malgomajskolan
i Vilhelmina.
 
 
 
Igårkväll var det kvällsöppet på stan och många letade sig ner på stan
för att shoppa, titta på modevisning eller lyssna på unga artister ute på gatan.
Familjen Lindh/Degerman har precis kommit från
Pinchos och nu är alla mätta och nöjda.
 
 
 
McDonalds gör sitt andra försök att etablera sig i Skellefteå...
Förra gången öppnade man en restaurang på CK, men det
köpte inte Skellefteborna... Om det ska gå bättre för McDonalds denna gång
lär vi snart få se...
 
 
 
Restaurangen kommer att rymma cirka 100 sittande inomhus och ha en stor uteservering.
 
 
 
Det McDonalds bygger här ligger vid Södra E4 rondellen..
För min egen del kommer jag nog inte bli någon stor kund här...
Först och främst vill jag att dom tar bort saltgurkan, sedan får vi se...
 
 
 
Flera etableringar väntas hit vid Anderstorp / Tjärn området.
Dollarstore och E-son Maskin håller på att bygga här och fler lär det bli.
 
 
Denna företagshus med taket fullspäckat med solpaneler ( Granne med Leos Lekland) är bara nått år gammalt och så vitt jag kan se är alla lokaler upptagna.
 
 
Idag är det en stor tatueringsmässa på stan
Jag hade vägarna förbi, blev lite nyfiken
men entré avgiften på tvåhundra bagis 
gjorde mig snål, sååå intresserad är jag ju inte