Ett Ögonblick

 
Jag blev idag opererad för starr på ögonavdelningen på Skellefteå lasarett.
Operationen utfördes av en mycket skicklig läkare nämligen Peter Hettinger.
själva operationen tog inte mer än en kvart, man får en op-duk över huvudet med bara ett hål för ögat, mitt vänstra öga...
Jag var aldrig orolig eller rädd, men trots det så höll en av sköterskorna min hand, under hela operationen, det tycker jag var så fint på nått sätt.
 
Grå starr, eller katarakt är grumlingar som utvecklas i den annars klara linsen inuti ögat, och orsakar suddig eller dimmig syn. Grå starr är mycket vanligt, särskilt hos äldre personer och är den främsta orsaken till nedsatt syn i hela världen
 
 
 
 
Jag var på ishockey i torsdags och såg Skellefteå AIK möta HV71... Men innan matchen blev Ponta Petterström avtackad på ett som jag tycker fint och värdigt sätt, många fick säga några ord och publiken applåderade... Pontus Petterström har genom åren varit en av mina favorit spelare...
Hade hoppats att han skulle med även denna säsong... 
 
Men tyvärr tyckte jag inte laget levde upp till att ära
Ponta med att se till så man skulle gå segrande av matchen...
Som vanligt släppte Skellefteå AIK in första pucken och i detta fall även andra pucken...
Fattar inte varför man vill ligga under med ett eller ett
par mål innan man börjar ta i och börja spela på riktigt...
 
 
M A L A   I   K U S M A R K
 
 
Här i Kusmark bor numera Malin och Oscar med barnen Ture och Otto.
En fantastisk gård med huvudboning, gårdshus, garage, lador och andra uthus, samt en bagarstuga
och en tomt stor som en fotbollsplan.
 
 
 
Denna fina altan kommer säkert ett bli ett favoritställe till sommaren
med en grill och en fin utsikt över Kågeälven
som rinner förbi samt en vy över Kusmarks vackra kyrka.
 
 
Vi kollar in bagarstugan... tänk få eld i den ugnen 
och börja grädda eget tunnbröd...
 
 
 
Otto med morfar Anders.
 
Lycka till med Kusmark fam Lundgren / Degerman
Kusmark, Pontus Petterström, - Peter Hettinger, Grå-starr, katarakt, Skellefteålasarett,