Swish... Det var på tiden påstår alla i min närhet.

 
Fredag den sista november... Men det är ju nästan folktomt på stan idag... Varför?
Jag tror jag vet svaret på varför det är så få människopr på stan så här nära julen...
Svaret stavas NÄTHANDELN, allt fler beställer sina varor via nätet, det är ju ett faktum...
Jag säger inte att det är fel, nä men jäkligt trist, folk isolerar sig allt mer och mera i sin hem, man behöver snart inte gå ett steg utanför sin dörr...  Det får till följd att många butiker snart får slå igen sina portar... Vad blir det sedan då? 
Allt färre går och sewr sportevenemang live, man sitter hemma i sin soffa och får all sport serverad, man behöver inte gå ut nu heller... 
Att besöka en lokal för att bjudas på god underhållning... nä, varför det, på TV får man sig serverad musik och familje underhållning i alla möjliga former...
Besöka en biograf... Nä varför det, det kan man lösa genon att skaffa dom kanaler som visar
det senaste filmbranchen bjuder på... 
summa summarum, vi behöver inte längre träffa andra människor i det publika rummet.
Vi kan sitta hemma och titta på varandra istället... 
Inte så kul om du frågar mig...
 
 
 Lars och Carina från Skelleftehamn, blir dom det sista paret som får sina bankärenden utförda på Handelsbanken Nygatan 49 där dom finns idag?
Den 3 december hittar man Handelsbanken på Stationsgatan 3 A vid norra brofästet av Parkbron.
 
Mitt ärende var att skaffa swish, och det gick ju geschwint...
Det var på tiden påstår alla i min närhet, ja så kanske det var...
 
 
30 november 2018
I gropen på gamla busstationen ska det nya kulturhuset rymmas
 
 
Skellefteå Torget 30 november 2018
Granen på Plats
Men var är julstämningen?
 
 
 
Dan-Olov och Torgny på Stigs
Fika på Stigs fredagar kl 13.30 har allt mer 
blivit tradition... Idag var vi fem
och för min del premiär för säsongens första semla.
Fika på Stigs, swish, Handelsbanken Skellefteå flyttar,