Kungen besökte Bröderna Lundbergs i Skellefteå

 
Helge Karinen och Samme Lindmark och Ilon-hjulet. Hedensbyn 24 oktober 1975
 
Ur min dagbok
fredag 24 oktober 1975
Borrat tryckskruv och tapphållare... fick hämta bilen på lunchen, det gick på 1068:- fy fan...
Sedan till Nybergsbolagen och träffade Sven-Arne, sa till om att han inte behöver hämta mig. ( detta var före mobiltelfonens tid).
Fick löne förskott, det behövdes, Direkt efter jobbet till OK Kanalgatan och tvättade bilen, sedan direkt hem till Mårtensboda... Torgny och Sven-Arne följde mig till Arnes Café i Lövånger och fika... sedan blev det en TV kväll.
 
 
Br Lundbergs april 1969
Birger Lundberg på andra sidan skrivbordet Helge Karinen och Samme Lindmark.
 
 
Fint besök 1976 Samme Lindmark visar Kungen Ilon-hjulet...
 
Kungen som denna dag fyller 70 år har hunnit med om mycket under sin livstid... Som här 1976 när kungen var 30 år fick besöka Br Lundbergs för att stifta bekantskap med det så kallade Ilon-hjulet...
Fr v. Allan Boström som då väl var kommunalfullmäktiges ordförande, Samme Lindmark och Kung Carl XVI Gustav...
 
Ur min dagbok
fredag 30 april 1976
Vi jobbade till kl 12.00 idag, sedan till rummet och packa, därefter for jag till biblioteket och lyssnade på en skiva med Peps Persson, sedan hem till Mårtensboda...
Harriet kom hit, Göran och Harriet ska jobba på Bursiljums Folkpark ikväll, premiär ikväll och premiär för dom nya drivarna, Vebomarks IF och Mjödvattnets IF.
Vi satt hos Robbidobb och groggade, Jag, Torgny, Sture, Roland... vi tog Vebo taxi sedan till Folkparken, mycket folk mer än 2000 pers. ... Träffade M-B.
 
 
Bröderna Lundbergs 1976
En stolt företagsledare Samme Lindmark visar Kungen runt bland Lundbergs senaste nyheter.
 
Ur min dagbok
lördag 19 juni 1976
Lite bakis idag... hm!
Helen följde mig till Bygdeträsk, hälsade på Britta och Håkan, dom följde oss till Burträsk Wärdshus där vi käka gående bord för 25 kronor... usch! äckligt...
skjutsade hem Håkan och Britta och sedan Helen till Andersvattnet, for sedan hem, hemma kl 4
Sven-Arne kom, han såg TV med mig och Torgny... Månbas Alpha... Morsan och farsan är och hälsar på i Lappvattnet.
Idag gifte sig kungen Carl XVI Gustav med Silvia Sommerlath.
 
 
 
Roland Johanssons bilder från Br. Lundbergs
 
 
Slipare. Ojala på Br.Lundbergs dec 1980
 
Ur min dagbok
torsdag 8 juli 1976
Semester... låg till halv 12, dåligt väder... Följde Robbidobb till Lövånger, träffade Roland P och Lennart A.
På kvällen for vi ett helt gäng till Skellefteå och såg bio på Aveny, vi såg " Den brutala staden" med Charles Bronson, ganska bra film... Efteråt for vi på Krysset och käka, hemma halv 12.
 
 
Supportsvarvare, Br. Lundbergs dec 1980
 
Nä nu har jag inte tid att sitta framför datorn på ett tag... Ska iväg på stan med Karin för att titta på nya tapeter i köket... vi höres!