En snabbis på Öron-Näsa-Hals i Umeå

Idag var jag på återbesök på Öron Näsa Hals i Umeå... När Karin och jag lämnade Skellefteå i morse så regnade det som attans... strax söder om Ånäset var det så gott som uppehåll och kors i taket, när vi kom till första rondellen i Umeå... tro det eller ej... så lyste solen... Det är nog fan i mig första gången... annars brukar det var tvärtom... Sol i Skellefteå och regn och blåst i Umeå...
innan vi åkte till lassa var vi på en stor jäkla klädaffär på Ersboda... därefter en räkmacka på Coop och sedan en vända på Plantagen... Vi letade Jätte-Vallmoblomman... men kammade noll där... fick bli några markkrypande växter som jag inte iddes lägga dess namn på minnet...
 
Sedan fick jag efter ett visst letande en parkering vid lasarettet... gick in och fick en kölapp, fick till lut träffa min läkare... Han bedövade näsgången med nån slags vätska... sedan kikade han in och kunde konstatera att operationen varit lyckad... och allt såg jättebra ut...
 
Efter det mötte vi upp Karins systerdotter Vickan...
 
Karin och Vickan... redo för shopping på stan...
 
Ska karln i mitten följa med damerna runt bland butikerna som smakråd... ?
Nä han svarade aldrig... Okey, då får väl jag ställa upp då...
Men konstigt vad fort man blir hungrig och törstig när man går omkring bland shoppingcentra och butiker...
 
 
Som sagt... hungern måste stillas... Vickan visste av en jättebra restaurang på Skolgatan... Välkommen till Vezzo, KRAV-märkt restaurang
En restaurang som serverar mat som dom omsorgsfullt gjort från grunden med ekologiska och närproducerade råvaror i största möjliga mån. Allt för kundernas smakupplevelses skull...
Vickan och Karin åt caesarsallad... själv åt jag en magiskt god pizza som innehöll bland annat, vindelrökt sidfläsk, tomater och mozzarella...
 
På väggen på restaurang Vezzo.
 
Mätta och nöjda lämnar vi Restaurang Vezzo... Nu åker vi hem till Vickan på Tomtebo och dricker kaffe med Hanna...
 
Hanna hade kaffet klart när vi anlände Hjältevägen på Tomtebo... Solen sken och allt var frid och fröjd...
 
Hanna och Vickan två jätteduktiga yrkesmänniskor... Hanna sjukgymnast och Vickan arbetsterapeut...
Tack för kaffet Hanna... det var jättegott...
 
Restaurang Vezzo, Krav-märkt restaurang, - Standing Man, - arbetsterapeut, sjukgymnast, Tomtebo, - Öron Näsa hals,
Anonym

Tack själva för att ni kom! Kul att mitt helt jag-måttar-kaffet-med-en-höft-dryck gick hem 😃 fina bilder Peter, förstår att det inte behövdes så mycket Photoshop som vanligt när du fotar så naturliga skönheter som oss 😜 kram Hanna å Vickan