Sverige ordnade Schweiz

 
Vem fixade matchens enda mål om inte Emil Forsberg, det var på tiden att han fick
visa framfötterna och göra rätt för sin stjärnstatus.
 
Sverige är i kvartsfinal och får där möta antingen Colombia eller England.
 
 
 
Gald Sommar Maria önskar Karin
själv känner jag också härliga vibbar efter att 
ha jobbat min sista dag på Hj.E
Åtminstone tror jag då det...
 
 
Vid korsningen Järnvägsleden - Tunnelvägen såg jag denna färgglad lastbil som gjorde reklam för Donuts...
Jag cyklade dit och kollade in bilen lite närmre och då kom det ut från en närbelägen husvagn två killar
som på dålig engelska undrade om jag ville nått särskilt... Nä sa jag bara kollade in eran fina buss på ungefär lika dålig engelska... Dom v ar på väg norrut, skulle sälja donuts på nån marknad...
Dom berättade att dom var från Casablanca, Marocko, men dom hade aldrig hört talas om filmrepliken... "Playít again Sam" och visste inte vem Ingrid Bergman eller Bogart ...
Så I shake my head and say good luck!
 
 
Tänk att det är 50 år sedan detta skolfoto togs...
 
 
 
3 juli 1988
Torgny och Desirée flyttar till Kvistgatan 117
Dom fick hjälp av Ingemar Kvist och undertecknad
 
 
Torgny med Angelica i famnen
3 juli 1988
 
 
3 juli 1988
Torgny precis nyinflyttad på Kvistgatan Anderstorp
Angelica har då hittat dockvagnen bland grejerna ur flyttlasset.
 
Samma dag som detta hände skedde morden i Åmsele...
 
 
Vi tältade på Lufta i Ånäset med Roger o Maggan med barn... Aftonbladet daterat 7 juli
handlar till stor del om morden i Åmsele, mordet på en ung pojke och hans föräldrar
upprörde hela Sverige... 
 
 
1988 då var NMT-Telefonen det mordernaste av allt
Svåger Roger har fått telefon vid badstranden