Smågnetten springer av och an bland buskagen

 
Vyn Bak-Sakurai-Dörren idag 1 november
Vit nyfallen snö och en brinnade sol.
 
Tänkt På !
Den 19 oktober blev det klart att Northvolt batterifabrik
etablerar sig i vår stad... Applåder och hejarop!
Men sedan har det varit tyst som i graven, undrar om batteriet har laddat ur?
 
 
Skellefteå AIK som först sopade banan med Mora och som slutade 10 - 4,
därefter två förluster på raken mot Djurgården, båda gångerna med 2 - 1.
Sönderläst pp-spel är kanske en förklaring, Lindström borde kanske ta en annan roll, eller varför inte byta ut honom mot exempelvis Tim Söderlund, en snajsare som rör om i grytan och skapar lite kaos.
Nej, jag vet inte, men en förändring är ett måste.
 
 
 
Utsikten från Bak-Sakurai-Dörren
Händer det nått i den där byggnaden eller!
Solpaneler har dom iallafall... fulla taket.
 
 
Vinterdäck på?
Frågan som många ställer sig är ... Ska det vara med dubb eller utan.
För mig peronligen är det självklart... Däck med dubb är oslagbart, men skulle det bara endast för den snö som ligger på vägbanorna tror jag inte det spelar så så stor roll...
Men isglegga... Ja herreguu... på med däck med dubb.
 
 
 
Rapport från Spökskogen
 
 
Stengropen den 31 oktober kl. 17.00
 
Benranglen ligger utspridda, smågnetten springer av och an bland  buskagen.
Det är isande kallt och smågnetternas steg förstärks av nysnön som håller på att bilda skare.
Från ett av dom kranium som rullar av och fram...
kom det ett läte som fick mig att springa hundra meter... 
hundra meter rakt upp i luften... Vem lyfte mig´?
och satte ner mig igen... 
Jag undrar fortfarande.
och hur kom jag mig hem igen?
drömde jag... nja... fortfarande lite snö under skorna ...