Fastnade på bild hos KRUX

 
Idag var det nästan som om det vore ÖPPET HUS på Kanalgatan 45 B, för alla människor som äger ett ansikte var inbjudna till att bli fotograferade av den eminente fotografen Jonas Westling,.
Så efter jobbet mötte jag upp snyggaste Maria och tillsammans stövlade vi in hos Krux.
Bilderna och alla vi som ställde upp hamnar i en bildbank som om det någon gång passar kan användas i reklam eller i nått annat komersiellt syfte... och då får man plötsligt betalt.
Krux utvecklar levande varumärken som är lätta att begripa och självklara att älska.
 
 
Ja, även gamla gubbar får vara med i detta sammanhang, Jonas mixtrade med ljus och inställningar till dess att han fått ordning på mitt anlete...
 
Jonas Westling:
Jag gör ofta reportagejobb, till kundtidningar eller magasin, och inte sällan i samarbete med reklambyråer i Skellefteå. Hos bildbyrån Synk hittar du också en del av mina foton om du skulle vilja köpa enstaka att använda (eller bara njuta av).
 
 
Kanalgatan 45 B var adressen för alla som villigt ställde upp och lånade ut sitt ansikte till Krux och fotograf Jonas Westling...
 
 
L U N C H   P Å   A L I M A K
 
 
Alex och jag lunchade på ett ställe vi aldrig besökt förut... nämligen på hiss-företaget ALIMAK...
Jag åkte med Alex i hans sprillans nya Peugeot i ett kallt vårregn... Alimak är ju från Hjalmar E på Anderstorp inte det närmsta stället för att åka på lunch till, men vad gör man inte för lite omväxling...
Bilden här ovan tog jag på en flygtur i sep. 2012.
 
 
Det var då en väldans stor matsal man plägar ha på detta företag...
 
 
Alex äter med stor aptit den mat som stod överst på dagens meny... 75 :- för lunchen, kan man inte säga nått om, dessutom smakade Biff Lindström med gräddsås & stekt potatis 
och pannkakorna med sylt & grädde alldeles förträffligt gott.
 
 
Alimaks lunchsal 20 april 2017
På Alimak gillar man Skellefteå AIK, det är då tydligt...
 
KRUX Skellefteå, Fotograf Jonas Westling, Alimak, Alimak lunchmeny,