En bildkompott från lagret

Jag gav bort en julklapp till en öl-älskande svåger innehållande följande ölflaskor...
Staropramen Granat 4,8%
Pistonhead-Kustom Lager 4,9%
Franziskaner Hefe-Weissbier 5%
Innis & Gunn Lager Beer 4,6%
Landsort-Lager 5,3%
Wisby Weisse 5,2%
Störtebeker Bernst Weizen 5,3%
Baron Trenck 6%
New York Lager 5,2%
Swedish Elk Brew 7,5%
 
 
 
Ser Junior-VM hockey... och klart man håller på TRE KRONOR... Så spännande match det blev mot USA förut idag... Sverige vann med 1 - 0, hur långt går Sverige i JVM tror du?
Skelleftespelarna Holmström och Marcus Pettersson gör då inte bort sig i JVM-spelet
 
Har också precis sett Skellefteå AIK förlora mot Frölunda med 2 - 3, saknar Axel Holmström och Sebastian Aho och naturligtvis Janne Pesonen... Men det är bara att erkänna Frölunda får nog anses som favorit till Le Mat pokalen i april...
 
 
 
Juletider, ledighet, god mat och ishockey i all ära... men är det nån mer än jag som längtar till sommaren?
 
 
 
Ha... hittade denna bild på Carolina... bilden tog jag i Cali Colombia i augusti 1989.
 
 
Ja... vad ska man säga?
 
 
 
Gillade denna målning av Roy Andreas Dahl, paraplyväder. På en galleria i Stavern.
 
 
30 augusti 2015
Karin och jag vid Profitis Ilias ortodoxa kyrka på en kulle, Protaras, Cypern... Nu när man sitter här är det svårt att minnas så otroligt varmt det var den där dagen... Men när bilden togs hade det börjat svalna av och det kändes åter lätt att andas...
 
 
I Larvik pratar man inte så speciellt mycket om ishockey... Nä här i denna stad finns Norges bästa dam-handbollslag och från Larvik HK återfanns flera av dom spelare som var med och spelade hem VM-guldet för någon vecka sedan... Bland andra Nora Mørk född 5 april 1991.
 
 
 
VW Passat GTE
Reklam på Gardemoens flygplats... På en stor digital bildskärm som verkligen drog blickarna till sig...
 
 
Karin och jag gick till en matvarubutik REMA 1000 för att köpa hem nått till middagen...
Jag kan med lov sig att det INTE blev lappskojs... framförallt inte brun lapskaus från Trondheim... Jag minns att jag grät när jag var tvungen att äta lappskojs på bespisningslokalen i Vebomark...
Jag tycker att det mest ser ut som två burkar hundmat...
 
 
TANKAR OM FILIPSTAD
Anders fotograferar K G Bejemarks staty över Nils Ferlin i Filipstad.
 
Det finns fler som heter Filip i hela Sverige än vad det finns innevånare i Filipstad.
I Filipstad bodde det 31 december 2010 6022 personer
I hela landet heter idag 25 631 personer Filip... och då har man inte räknat med alla som är under 17 år.
I Filipstad heter bara 16 personer Filip... Det var lite underligt... trodde nog att många skulle döpas till Filip i Filipstad.
 
 
ALLA DESSA DAGAR SOM KOM OCH GICK, INTE VISSTE JAG ATT DE VAR LIVET
Av Stig Johansson
 
PSST!
Var det någon som uppfattade att min bloggsida har bytt utseende?
Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att de var livet, - Baron Trenck 6%, - Brun Lapskaus, Nils Ferlin, Filipstad, Filip i Filipstad, - Landsort-Lager 5,3%, - Lindrigt sinnessjuk, - Nora Mørk född 5 april 1991, - Pistonhead-Kustom Lager 4,9% - Profitis Ilias ortodoxa kyrka, - Roy Andreas Dahl, - Staropramen Granat 4,8%, - Swedish Elk Brew 7,5%, - Wisby Weisse 5,2%