Snackisen för dagen

Kristoffer Appelqvist programledare för
Svenska Nyheter som går svt1 på fredagskvällar
raljerade vitt och brett över allt som händer och sker i Skellefteå.
Om Sara Kulturhus, Inflyttningen och förstås
om Peter Carlson och Northvolt.
 
Men det var då inget som jag personligen störde mig på, nä det var ett trevligt inslag som räckte nästan halva programtiden... 
 
Rednex sjöng:
Nu har jag flyttat till Skellefteå
Jag är här för att jobba och så
Bor i en koja
Knegar för två
Det är mitt liv i Skellefteå...
 
Har du inte sett programmet gå in på Svt play
 
 
 
 
Svåger Per ordnar med juldekorationer på Stora Coop
Trevligt jobb, men kallt om fingrarna
 
 
Karin snackar med Per och Krille
 
 
Hur går det brobygget? undrar en vän av ordning.
Nä, jag har ingen aning, inte annat än det man ser optiskt.
Det grävs och det schaktas och borras så det ska nog bli en bro så småningom ska ni se
 
 
Karlgårdsbrons södra sida
 
 
Karlgårdsbron ska gå över Skellefteälven vid Karlgård-Nordanå och ansluta till Södra Lasarettsvägen på norra sidan samt till Skråmträskvägen via en ny väg på södra sidan.
Bron ska stå klar sommaren 2023
 
 
 
 
Frigg / Balder, hela kvarteret under omvandling