Måndagen den 28 maj 2018

 
Bygget vid Strömsör fortskrider framåt, gropen blir alltjämt djupare.
 
 
Det är viktigt med en bra grund... 
 
 
Karin väntar på att jag ska fotografera klart... tur att hon är tålmodig...
För nu nu var det ju glass på Ainas vi först och främst var ute för 


 
Karin gillar mjukglass eller som det heter på norska soft-is
själv föredrar jag glass på pinne alternativt strut.
 
 
Idag såldes det bra med glass på Ainas...
alltså, jag kände av en tryckande huvudvärk hela eftermiddagen
men en treo och sedan en glasstrut så försvann den värken... skööönt!
Men pollen-säsongen är inte över, fy vilken tung vår detta har varit
snorat och nyst, kliande ögon och trött som fanken...
Borde väl vara över snart va?
 
 
Hörde precis att den före detta Folkpartiledaren och f.d.Statsministern Ola Ullsten är död
(Statsminister mellan den 18 okt. 1978 till 12 okt 1979)
 
Bilden tog jag på Anderstorpsskolan den 8 september 1982, då var Ola 51 år och i sina krafts dagar.
Men jag uppfattade aldrig Ola som någon statsman, tyckte aldrig att hans approach var speciellt tilltalande.
1983 valdes Bengt Westerberg till partiledare, sedan Ola Ullsten avgått i svallvågorna efter ett mycket dåligt valresultat i 1982 års val.
 
 
 
Fick en trevlig hälsning från London
Från:
Brian, Elisabeth, Frida och Sune 
som satt utanför en Pub i Greenwich
 
Ola Ullsten, Ainas Skellefteå, Strömsör,