OS i Pyeongchang är förbi

 
Så var det förbi för denna gång, OS i Koreanska Pyeongchang
Nästa Olympiska vinterspelen 2022 blir de 24:e (XXIV) olympiska vinterspelen kommer att äga rum i Peking Kina...  Peking är därmed första stad som får arrangera ett sommar-OS och ett vinter-OS.
 
I morse var jag uppe redan klockan 04.30 och glodde på allt mellan curling, dom svenska laget Lag Hasselborg bärgade ett guld, sedan såg jag ishockey finalen mellan Ryssland och Tyskland... den matchen blev en riktig rysare... Jag tror det var mindre än två minuter kvar av matchen då tyskarna ledde med 3 - 2... ryssarna lyckades innan slutsignal kvittera till 3 -3  och vann så i förlängningen...
Den matchen var ju faktiskt nästan lika spännande som matchen igår afton mellan Färjestad och Skellefteå AIK... En match som Ske-å vann i förlängningen med 4 - 3... 
 
Men annars såg jag ju förstås damernas tre-mil, suveränen Björgen tog tag i taktpinnen från första metern och utklassade det övriga fältet... Charlotte Kalla försökte hålla Björgens fart men tyvärr fick det till följd att hon nästan körde in i väggen... Åja hon kom ju femma iallafall... Men den stora överraskningen blev istället Stina Nilsson som slutade trea och fick Sveriges första och enda bronsplakett... 
 
Som sagt OS är över på både gott och ont... Jag hann iallafall ut på en längre promenad innan solen gick ner, solglasögon är ett måste dagar som dessa, det blir fruktansvärt ljust när solens strålar återkastas från dom vita snövallarna... 
 
Imorrn måndag ska jag sova ut... en riktig lång sovmorgon ska det bli.
 
Godkväll!