Bilder från naturen längs Skellefteälven 29 juni 2015

 
 
Efter arbetet och middag somnade jag framför dumburken... Men vid sex-tiden ryckte jag upp mig... tog kameran under armen och gick ner till älven för att se om det fanns något intressant att fotografera... Jag är sannerligen ingen naturfotograf, ( har heller inte den utrustningen) men man får väl träna och några av bilderna blev väl så pass bra att jag törs publicera dom...
 
E torrboll... eller en övermogen maskros... av denna lilla boll kan det med lite tur bli tusen nya gula fina maskrosor...
 
 
 
Måsen fångar insekter ett par decimeter ovanför vattenytan...
 
 
 
 
 
Humlorna jobbar övertid... utan OB-tillägg och några extra förmåner.
 
 
 
 
 
Rachel Brown, Bumblebee, Humlor på bild, Mobacken, Skellefteälven, naturbilder, 2015-06-29