Jag sprang upp på Hammarbybacken

Nja... rubriken ljuger en aning... sprang och sprang... jag fick inte med mig några av mina bröder, ej heller kusin Goesta... Men upp skulle jag... har svårt att passera en sådan utmaning bara så där...
Hammarby Fabriksgata... vägen upp till backen...
Där är backen... Stockholms brantaste och tänk att den 2 februari 2016 kommer det att anordnas en World-Cup tävling i parallellslalom i Hammarbybacken... Snacka om en World cup tävling mitt i storstan.
En liten bit på väg upp... där nere står mina bröder och tverkar,,,
Fågelvägen till Globen är cirka 1500 meter...
 
Och på baksidan av Hammarbybacken syns i stort sett bara skog.
On the top of the World... ja, det var väl att ta i.
"vårat hotell" Park Inn reser sig högt och bor man längst upp ser man som här Sickla kanal och Sofia Kyrka på  Södermalm och lite till.
 
 
 
 
 
 
Hammarbybacken, Stockholms brantaste, utmaning, - Park Inn Hammarby Sjöstad, Sickla Kanal,