Björken som föll över en bil... Vem bär ansvaret?

 
När jag kom cyklandes från Erikslid efter att ha fått mitt hår klippt av Jenanette från Malå så 
kom jag precis efter att en björk på Stationsgatan helt sonika ramlat över en Mercedes årsmodell 1999 
Strax efter kom ägarna till bilen, dom var ändå rätt coola, men vem ska man ringa undrade dom.
Polisen, Kommunen och Försäkringsbolaget... 
 
 
Sä här skriver "ersmarkarn" som jobbat som försäkringsgubbe.
 
 
 
 
Bilens ägare hade sjå att nå folk på både polis och kommun...
Att ringa till kommunen och få någon som svarar
en fredag mitt på dagen är svårare än att vinna en miljon på triss.
 
 
Till syvende och sist var det väl tur att ingen människa kom till skada.
bilar och annat löst går ju att ersätta,
men tänk om en mamma eller pappa precis passerat med en barnvagn 
 
 
På stan är det sig inte riktigt sig likt
Är det fest här heller?
 
 
Det finns många ställen att välja på om hungern pockar på...
Jag fastnade till sist för thai-mat, ett ganska säkert kort.
 
 
Vädret ska man väl inte nämna en dag som idag...
Visst, det hade inte gjort nått om solen tittat förbi också.
Nåja det regnade då inte så fasligt mycket iallafall
 
 
Det är bara att ta det lilla lugna.
 
 
Det blev en tårtbit på Stigs idag...
passande nog en tårtbit som minner om att vi just nu 
befinner oss mitt i ett fotbolls-VM
 
 
Vad säger du om fotbolls-VM så här långt?
Själv tycker jag det har varit fantastiskt trevligt att titta på,
bra TV-tider har bidraget till intresset, härliga matcher och det går ju så
bra för lilla Sverige...
 
Men matchen Belgien vs England var inte mycket att hänga i julgranen, England ville ju  inte ens vinna.
Annars har nog det tråkigaste matchen jag sett varit den mellan Danmark vs Franrike.
Det är den enda matchen som slutade mållöst 0 - 0
 
Bästa matchen förutom Sveriges matcher har nog varit Iran vs Portugal
det var en viktig match för båda lagen för vidare avancemang
och det märktes minsann på spelet... snacka om att inte vilja vare domare i den matchen.'
 
Sedan sensationen Sydkoreas vinst över världsmästarna Tyskland som fick packa sina resväskor och resa hem auf wiedersehen.
 
Mina favoritlag just nu, Belgien kan vinna hela alltet
Colombia, härligt spelskickliga och tekniska som få,
synd att Colombia slog ut Afrikas sista hopp Senegal.
 
Självklart håller man lite mera med så kallade underdogs, dit kanske Uruguay hör...
Det torde nog dansas vilt på gatorna i Montevideo om Uruguayerna skulle ro hem VM-titeln
 
Janne Andersson, vilken profil i fotbollsvärlden, han och hans gubbar ska ta sig an
Schweiz på tisdag... Ingen lätt match, dom joddlande urmakarna kan också spela fotboll. 
 
Påhoppet på Jimmy Durmaz
Sverige slöt sig samma efter hatet mot Jimmy Durmaz. 
Därefter körde di blå/gula över Mexico 
Härligt se hur laget slöt sig samman och hur man ställde upp för Durmaz
Vilka som satte igång hatkampanjen är inte svårt att gissa på.
 
Åttondelsfinalerna
Mina tips
Frankrike - Argentina 2 - 1
Uruguay - Portugal 1 - 0
Spanien - Ryssland 3 - 0
Kroatien - Danmark 3 - 1
Brasilien - Mexico 3 - 1
Belgien - Japan 4 - 0
Sverige - Schweiz 2 - 2
Colombia - England 2 - 0