Lite av varje i sommarnatten

 
Jag köpte en racerbil igår... snygg heller hur
design Marie Rönnblom / Krister Andersson från Jonasmarken
 
Nä, jag ska inte gå händelserna i förväg...
Dagen började med att jag på TV fick se ett bekant ansikte...
 
 
Jag visste väl att jag någon gång skulle få se Johan presentera vädret i TV-rutan.
Han debuterade med den äran måste jag säga...
 
 
S T A D S F E S T E N
 
 
"Busy doin´nothing" och "Dont Worry"
 
Jag fick nöja mig med Ace Wilder eller Alice Gernandt som hon egentligen heter...
hon intog stora scenen klockan 14.00 igår lördag
 
Lena PH, Accent, och Rita Ora fick dom som betalade entré se,
men det fick duga med Ace Wilder för mig... 
lättsam tuggummipop har ingen dött av... 
 
 
H A N T V E R K   I   S O M M A R N A T T E N
 
ROBERTSFORS
 
 
Vi styrkte oss innan vi gav oss ut på en rejäl konstrunda med en rejäl pizza signerad Don Vito.
 
Mätta och nöjda efter att ha svalt sista biten av min Calzone Due från stans bästa pizzeria
gav vi oss av längs Burträskvägen svängde vänster i Mora, fortsatte till Bygdeträsk
där vi åter svängde vänster... passerade Andersvattnet, Risvattnet och Degerfors sedan kom vi till slutmålet Jonasmarken, där min kusin Marie Rönnblom och Krister Andersson har gårdsförsäljning...
 
 
Svåger Roger funderar... vilken trädgårdsfigur tilltalar mig.
 
 
Gubbe med hatt i keramik
signerad Marie Rönnblom
 
 
Karin köpte ett får
 
 
Marie med brorsbarnet Simon och hans son Rasmus.
Som sagt, vi hittade något att handla, både Karin och Maggan, sedan gav vi oss av mot nästa mål...
 
 
Efter Jonasmarken körde vi via Flarken och Ånäset mot Estersmark,
där svängde vi höger upp till Ekorrbo.
Där var det också mycket folk som kikade omkring bland allt fint som skapats
av allehanda material...
 
 
Ekorrbo Sweden
 
 
I Ekorrbo köpte vi oss kaffe med dopp...under tiden som vi njöto av 
doppaninga lärde vi oss några nya ord på dialekt...
Nja dom flesta kunde vi nog redan...
 
Sedan till nästa ställe
 
 
Från Ekorrbo åkte vi sedan tillbaka till Ånäset och ut på E4an
körde en halvmil och svängde sedan av mot Grimsmark...
På vägen mot Grimsmark såg vi en skylt till vänster Gunsmark...
 
Till Gunsmark blev det och efter en smal grusväg till höger
hade vi Lobbträsket men snart kom vi till Sofias i Gunsmark.
 
 
Mycket fint att skåda hos Sofias i Gunsmark.
 
 
Detta ställe låg verkligen som där bak n´Zackri ha veen
 
 
Sofias speciel var nog kossor i alla di former...
 
Ja, nöjda med turen var det åter dags att söka sig till bebodda trakter igen...
Vi styrde kosan åter ut med E4an...
Vi gjorde en avstickare till... I lövånger sa jag till Roger som rattade Subarun...
sväng in till samhället... Sagt och gjort... det var ganska dött i Lövånger... alla satt väl och såg fotboll på TV, så gjorde även Torgny Lindmark... som vi abrupt störde mitt i fotbollstittandet...
Ingen i bilen visste var vi var... Jag sa, nu ska ni få se några fina bilar och samtidigt se hur ett garage ska se ut.
Torgny kom ut och vi gjorde ögonen kalas i hans garage...
 
 
 
Jag hann hem och se upplösningen av dramat mellan 
Uruguay och Portugal... Uruguay vann med 2 - 1 (Heja Uruguay)
med två fantastiskt snygga mål av mannen som här intervjuas på TV,
Edinson Roberto Cavani Gómez, född 14 februari 1987
 
Dessförinnan vann Frankrike över Argentina med 4 - 3
Alltså... vad händer i fotbollsvärlden, det är ju hockeysiffror.
 
Så ikväll blev det klart... Frankrike och Uruguay vidare
Argentina och Portugal kan åka hem.
 
Alice Gernandt, tuggummipop, - Don Vito Skellefteå, - Edinson Roberto Cavani Gómez, född 14 februari 1987 - Ekorrbo Hantverk, - Sofias i Gunsmark, Marie Rönnblom i Jonasmarken, - bak n´Zackri ha veen, Ekorrbo, Estersmark,