Larvik december 2017

Ska börja med att meddela min nya e-post adress:
 
[email protected]
 
Om du vill att jag ska ha DIN adress kan du med fördel skicka nått vad som helst på min adress.
 
 
 
L A R V I K
 
 
Om man befinner sig på Arlanda och ska fortsätta utomlands lär du se få syn på denna figur... jag menar skulpturen, inte gubben som råkade hamna på bilden.
 
 
 
Jag ser Norge från ovan i ett plan från Norwegian.
 
 
 
Harriet Backers Vei 1 
 
 
Vi hann knappt lämna tåget som vi åkte med från Gardemoen till Larvik (2,5 timmar)
föränn Karin gångade ned mot centrum för att handla klappar.
 
 
Larviks kyrka 
 
 
Om du kan förstå varenda ord från denna poetiska vers av Alf Pröysen
Då är du nog antagligen en norrman med bra ordförråd.
 
 
Båt i nöd...
Larviks hamn.
Här gäller det att ösa utav bara fan... 
 
 
Vy från Bölgen 
 
 
Trådgubbe
 
 
Carl Nesjar har fått äran att pryda en vägg i centrala Larvik.
Carl Nesjar född 1920 i Larvik, död i maj 2015
var en målare, fotograf och skulptör.
Nesjar samarbetade många år under 1960-talet med Pablo Picasso.
 
 
OJ!
Många granar osålda dagen före julafton...
 
 
Snöfritt på julaftonspromenaden i Larvik
 
 
Nu är det jul, här i vårt hus, julen är kommen hopp tralalala 
 
 
Banne mig om det inte var godare att dricka lutfisk än att äta den.
 
 
 
27 december 2017
Delar av Larvik en bit från ovan 
 
 
Man vill alltid hitta hem till den plats man lekte som barn står det på väggen här...
Ja det kan väl vara en sanning god som någon.
 
 
Bokskogen i december.
 
 
Vi lämnar Larvik med tåget som ska ta oss till Gardemoen
via orter som Sandefjord, Tönsberg, Drammen, Oslo och Lilleström med flera.
 
 
Skriet överallt
souvenir-butiken på Gardemoen