Det snöar så vitt jag ser

 
Min vy från köksfönstret tidigt i morse... Jag drack två glas vatten, klädde strax på mig och gick sedan ut och skottade tillsammans med min granne Barry...
Det är en skön vinter vi har, speciellt som den ser ut nu...
omkring åtta grader kallt, snö i luften och friskt.
Jag tycker om att skotta snö när det är som idag...
lätt snö som ett puder, men problemet är att snart har vi inte plats för mera av denna vita vara...
 
 
Välskottat, men det kommer mera. 
 
 
Jag har precis suttit framför TV-apparaten och sett På Spåret och sedan Skavlan...
En av gästerna hos Skavlan var journalisten Magda Gad... Herreguuu vilket liv hon lever...
Hur kan man och hur vågar man röra sig bland sådan miljöer som hon beskrev... 
Just nu är hon hemma i Sverige men planerar åter för en ny resa..
Och resmålen är inte Mallorca, Kap Verde eller Skottland, Nä hon åker till Syrien, Iran och dom värsta tänkbara platser på jorden man kan tänka sig...
För att förmedla vad som händer bakom krigszoner och liknande platser... Hon har sett allt man kan tänka sig, om hur människor avrättas på dom värsta tänkbara sätt, hon är stark och modig... eller är hon bara dumdristig?
 
 
Idag efter att karin och jag varit på Coop och handlat och sedan kom hem upptäckte jag att mina nycklar var puts väck... Hällvätte... Jag hatar att ha borta mina nycklar, kan inte koncentrera mig på nått annat än att fundera var i nordens elva städer dom kan ligga... 
Jag måste ju åka tillbaka till Tipshuset, letade på marken i snön där jag hade parkerat min bil...intet nått... Sedan till Coop, gick till kassan och anmälde mina nycklar borta, dom tog namn och telefonnummer ifall någon kund hade hittat dom... På väg hem får jag ett telefonsamtal från Gullevi, våran vicevärd... Hon frågade... Har du borta dina nycklar?
- Joo sa jag... har du dom?
-Jo det har jag, Pernilla hittade dom utanför ditt garage...
PUH!
 
 
Jag kan inte minnas en så snörik vinter på många år... Skulle vara 1988 då, då var jag vaktmästare i ett hyreshus på Blomstervägen... Herreguuu, det snöade varje förbannade dag.. Jag hade en gammal, en riktigt gammal Volvo baklastare att skotta med, tungstyrd nått jävulskt, en dag fick jag slut diesel mitt på gatan stod jag, var som ett rundningsmärke för bussen som passerade, en kille som kan med det där om att lufta dieselmotorer kom och hjälpte mig... Jo det var en riktigt snörik vinter, minns att det året 1988 var det många tak som rasade in. 
 
 
Jag åkte som sagt till Tipshuset idag och mitt ärende var att säga upp min e-post adress som jag haft i hur många år som helst... Killen som mötte på Jeloin heter Leif Burlin, en trevlig kille visade det sig... Jag har bott på samma gata som hans bror Lars... 
Min nya e-post adress är:
ifall nån undrar.
 
 
T I L L   S I S T
 
Till sist ... Dagens Renault
 

Renault Caravelle, Reanult Floride är en mindre sportbilmodell från Renault som visades första gången på paris Motor Show i oktober 1958 och som tillverkades mellan juni 1959 och juli 1968.

Floride var namnet på bilmodellen utanför Nordamerika, där den intruducerades 1960, Caravelle var det namn som användes världen över på alla modeller efter 1964.

Bilen var en liten svansmotorförsedd cabriolete skapad av Pietro Frua

Motorn justerades av Renaults prestandaguru, Amedee Gordini, som skapade en motor som erbjöds i effekten 40 hk (30 kW) som valmöjlighet till standardmodellens 35.

Caravellen/Floriden fanns i 2 modeller: en Coupé, 2 dörrar,

2+2 säten och en Cabriolet, 2 dörrar, 2+2 säten.

Motorn var på 833 cc och topphastigheten 133 kmh (83 mph), och 0-96 km/h (0-60 mph) gick på 17,6 sekunder.

Floride och Caravelle tillverkades i 170.000 exemplar.

(Wikipedia)

 
ABL

Allt hörs underbart å precis som snöhelvitti som de ska var..!
Men - varför stavar du "Karin" med litet "k" och Coop med stort "C"?

Svar: Ja det kan man fråga sig... jag är en slarvpelle
Peter Eklund