Det är väl tisdagkväll?

 
Fjölaa som dom sa på Pistvakt..
Fjööl A.. 249 norska spänn för en saftig burgare... 
Det kan det vara värt ibland... eller?
 
Jo, det man blir lätt "dagavill" när man lever som pensionär... 
men man försöker ändå stiga upp före solen stiger upp... idag gick solen upp 09.23 över Skellefteås horisont och redan 14.05 säger solen godnatt... 
Men för varje dag som går, desto svårare blir det att stiga upp före solen... 
 
Mordet i Burträsk 
Nu har man kommit fram till att den misstänkte är oskyldig och att kvinnas död 
orsakades av något helt annat...
Det tycker jag var skönt, men stackarn som anhölls för mord är ändå i folks ögon stämplad... 
 
 
 
 Är ni liksom grabben på bilden fängslade?
Jag är fängslad av somliga TV-program, som exempelvis "Bron"
och hur bra var inte "Den Döende Detektiven" ?
 
Bra var också den alltför korta serien (endast två delar)  Hotel Sacher Wien,
En riktigt snaskig historia, bra berättad.
 
Glad blev jag också av att se och höra Sarah Klang, hon var för mig helt okänd när hon medverkade för att sjunga två låtar i "På Spåret"
 
Nu har jag precis genom syster Anita bokat
att se Henrik Dorsin på Oscarsteatern den 8 februari... 
Dorsin är oerhört bra... på nästan allt han gör, men jag får 
som mask i magen när han spelar karaktären Ove Sundberg.
 
Det är väl ingen hockey ikväll... Nä så skönt det då