Åter på banan

Herreguuu... vad det har strulat med datorer och allt vad där finns... Min externa hårddisk kraschade i samband med datorbytet och alla mina bilder samlade under många år försvann i intet..
Men som en jäkla tur eller kanske ett gott förutseende hade jag bränt ner månad för månad på CD och DVD-skivor.
Alla månader sedan oktober 2002... Förutom juni, juli, augusti, september, oktober och november 2017... Dom är borta för alltid... Som tur är har jag många bilder publicerade på min blogg, så därifrån kan jag kopiera ett ganska stort antal...
 
Nu har jag varit pensionär i 19 dagar och det går ju hur bra som helst... Nu börjar ju även dagarna bli allt längre och den vinter vi har är ju relativt lättsam vädermässigt sett... Ingen isglegga och såndant skit...
 
Sedan pensioneringen har jag varit hos min dotter med familj i Norge över julen, men som sagt också lagt ner mycket tid och en del pengar på nya datorn... 
Torgnys grabb Viktor var här hos mig nästan en hel dag och komponerade min dator med dom program jag vill ha och gjorde en hel del annat bra... 
 
Ute i världen händer det saker... Trump påstår sig själv vara en smart grabb... Ja vad ska man säga om det, jag menar på ett plan är han ju eller ingen dumbom, ingen idiot blir mångmiljonär... så är det förstås, men att vara smart affärsmässigt är en sak...
att styra världens mäktigaste land är en annan sak.
 
I Västerbotten har vi fått veta att Norbotniabanan den lär vi få vänta på i många långa år...
Det finns "viktigare" saker som prioriteras före... i södra Sverige förstås...
 
Skellefteå AIK har ett lag som inte tål att åderlåtas i form av avstängningar och medverkan i landslagsuppdrag... Då är laget bevisligen för tunnt...
 
I Burträsk har ett mord begåtts... Jag blev chockad när jag fick höra vem den misstänkte är... 
 
Med batterifabriken är det för tillfället väldigt lugnt... Hur går det med finansieringen?
 
Annars är det mycket som är på gång i vår lilla stad... det byggs och planeras för fulla muggar... 
Den så för många förhatliga Centrumbron ska äntligen byggas (men när?) 
Lejonströmsbron har åter blivit stängd efter att ha hållits öppen under december och nyår...
 
Så publicerar jag några bilder från min sista dag på Hj.E
 
 
Hjalmar E 20 december 2017
Här med Thomas Sjöström och min efterträdare på Sakurai´n Lalle Lindqvist
Jo... du ser rätt, det är Lars "Lalle" Lindqvist som jag står bredvid, han kom och överraskade oss all med att komma till jobbet skägglös och rakad och med nya glasögon...
 
 
Med min chef Andreas Strömgren...
som har varit chef och ägare av Hj.E sedan april 2002
 
 
Här med KurreCurth, Magdalena Fahlgren (ny på jobbet) Sven-Olov Lund och Alexander Nilsson.
 
 
Här flankeras jag av Jörgen Holmberg och Matthias Jonsson.
 
 
Flankerad av Håkan Lundgren och Erik Johansson.
 
 
Kenn Hansen (Revendito) och Jonathan Nyström (Aptum).
 
 
Och för att få reda på framtiden måste man resa iväg mot nya mål...
Men jag vill nog inte veta så mycket om framtiden... Bara för några månader framåt...