Lördagskväll i Mjövattnet

 
Jag är solokvist, Karin är i Norge så jag åkte hem till Göran och Harriet.
Trevlig kväll hemma hos Göran och Harriet i Mjövattnet tillsammans med
David med familj samt Björn och Frida.
Började med att se Skellefteå AIK vinna borta mot Mora med 3 - 0. Största glädjeämnet i denna match var väl att Gustaf Lindvall höll nollan, annars var det ingen övertygande seger, Jimmie Ericsson noterades i målprotokollet, skönt för honom att spräcka mål-nollan efter återkomsten.
Men tre poäng och tredje trepoängaren på raken... Kan behövas med tanke på att "OS-Kedjan" inte spelar för AIK under fyra matcher, då dom istället förhoppningsvis gör succé i Sydkorea.
 
Sedan blev det kalas, surströmming ... så gott och så mätt man blev
 
Efter maten blev det åter samling framför TVn... Vi såg Mello från Karlstad.
 
 
David Lindgren får ensam sköta programledarrollen under årets melloturné
David gjorde vad han skulle göra ikväll detta tillsammans med sidekicken ”Fab Freddie” 
eller Fredrik Svensson som han egentligen heter.
Bidragen då... Mja... Inget man hoppade högt av glädje över...
Jag höll på bidrag nr 3. Renaida med All the Feels", den låten var minst dålig 
Några riktiga bottennapp, värst var väl Kamferdrops som tillsammans med Tobbe Trollkarl sjäng och trollade på scenen... först och främst, ta av dig din löjliga mask Kamferdrops... Bestäm dig sedan om du ska sjunga eller trolla
 
 
Bidrag nummer fyra, Edvard Blom, den matglade 
Nä Edvard håll dig till mat och låt dom som kan sjunga göra det 
Men han såg väldigt glad ut över att ha kommit femma och slipper tramsa runt med det där framgent.
 
Enligt broder Göran kommer den låt som man kommer att höra mest av alla dessa bidrag blir
Kikki Danielssons  låt "Osby Tennessee"
Ja han kanske får rätt, för när jag lämnade Mjövattnet så spelades just hennes låt på radion och på radion blev hennes låt så mycket bättre...
 
När jag lämnade Mjövattent visade termometern minus 22 grader i Långviken minus 14 och när jag väl var hemma på Mobacken minus 18... 
 
Men renarna på Burträskvägen... jäklar så nära jag skulle köra på två av dessa hornbeprydda djur när jag åkte till Mjövattnet ... Inte konstogt att det blir många viltolyckor när renarna vill ut från den djupa snön och hellre befinner sig på vägbanan.