En dag i februari

 
Alltså! Vilken vinter vi har... Är den bra eller är den jobbig?
Vintern har varit bra med tanke på att vi sluppit is och halka
Vinter har varit för djävlig med tanke på den långvariga kylan...
 
Men nu går vi mot allt ljusare tidare imorrn går solen upp 07.04 och ner 16.36.
 
Men jag tror att man kommer att minnas denna vinter som bra iallafall.
okey kyla är inte min grej och något som jag upplever som ett psykiskt överfall.
Jag längtar efter värme och känslan av att gå ut utan att frysa häcken av sig...
 
Som pensionär är det gott att sova ut på morgnarna, jobba några timmar här och då.
Titta på OS när man har lust och filta i soffan och njuta av svenska framgångar...
 
 
Ganska skilda grejer som aftontidningarna vill lägga sitt fokus på...
 
Idag har det varit en fröjd att titta på skidskyttarna... Jag såg tävlingen fråmn start till mål, har aldrig upplevt skidskytte så spännande som det utvecklades idag ... När Peppe Femling (vilket namn) gick ut och matchade alla konkurrenter på ett stabilt sätt kändes det som om att det här kan sluta hur bra som helst... Men i skidskytte kan mycket hända... opch det gjorde det verkligen, men mest för alla Sveriges motståndare...dom svenska åkarna sköt bra, inga straffrundor... och vann helt rättvist med Fredrik Lindström på sista sträckan...
 
Men jag kände jättemycket för Sandra Näslund, tycker hon är så fin, ödmjuk och snäll...
Hennes fjärdeplats och hennes stora besvikelse fick då mig att nästan få en tår i ögonvrån.
 
Sveriges insats i OS-Hockey´n var ju inte mycket att skryta med... Utslagna av Tyskland, 
men idag slog Tyskland ut självaste Kanada och
spelar final på Ryssland, det är väl en sensation om något... 
 
 
P A L M E   M O R D E T
 
 
Om ett par dagar är det 32 år sedan stasminister Olof Palme mördades på Sveavägen i Stockholm.
I det senaste programmet "Uppdrag Granskning" kom det fram att polisen aldrig gett sig tid att titta igenom alla dom dokument som Christer Pettersson lämnade efter sig... bara en sådan sak, vilket bevis på att man inte ville veta mera om Christer... Dom var nöjda med att få fast en mördare och vem den personen var blev inte så noga... Pettersson passade så bra in för dom så han heller ingen.
 
Jag är sedan länge övertygad om att det INTE var Christer P.
och jag är också övertygad över att man aldrig till hundra procent kommer att få fast någon mördare eller få detta mord helt uppklarat.
 
 
D A G E N S   T R U M P
 
Donald "presidenten" Trump tycker att skollärarna ska utrustas med skjutvapen...
Detta för att i framtiden kunna förhindra framtida skolskjutningar... 
Trump vill alltså ha mera vapen i skolorna...
Alltså, jag blir aldrig klok på
Amerika...