Pizzeria Pompei 29 feb 1984

 
Under ett par månader under början av 1984 hade jag förmånen att få jobba på Pizzeria Pompei, stans då absolut populäraste restaurang... 
Den 29 februari 1984 tog jag med mig kameran och dokumenterade arbetsplatsen.
På Bilden Restaurangchefen Nick Nicastro flankerad av Teja Singh och Darshan Singh.
 
 
Darshan garnerar en tallrik mat som strax ska bäras ut till en väntade och hungrig gäst.
 
 
Nick Nicastro går ronden, säkert nöjd med dagen då många gäster åt lunch där.
 
 
Teja håller show för gästerna, kastar pizzadegen i luften och mjöldammet yr.
 
 
 
Carola Karlsson precis på gång att servera ett bord med kaffe.
 
 
Teja en skicklig pizzabagare
 
 
En pizzabagare bor här i staden han bakar pizzor mest hela dagen
han bakar stora han bakar små 
han bakar några med salami på 
 
 
Darshan och jag.
 
 
Nick med beställningsblock o bröstfickan
redo att möta nästa gäst.
 
 
Och diskmaskinen gick för jämnan.
 
 
Min uppgift på Pompei var förutom att diska, att hjälpa till under lunchrusningen med att
steka bacon, koka farfalle och allt därtill.
 
 
Nick Nicastro 
Pizzeria Pompei, Skellefteå
29 februari 1984 
 
 
 
Pizzeria Pompei 
Kanalgatan 43 Skellefteå 
Kanalgatan 43 - Pizzeria Pompei Skellefteå, Nick Nicastro,