Solpaneler och annat smått och gott

 
Staffan Lidmans AIK-tomtar dom viker sig aldrig...
Jag hoppas fortsättning på AIKs färd mot guld 2017 / 18 inte blir så krokig...
Inledningen av SHL känns väl sådär... En knapp seger borta mot KHK som togs sent in i matchen och nu överkörda av Färjestad... Jag hoppas att den mörka trenden inte håller i sig så länge till.
 
 
Igår fick jag besök på jobbet av Ragge Raggsock och fina hunden Tyke.
 
 
Igår lunch på Rönnbäcken med Alex och hans kusin Elvira som under veckan gör prao på Hj.E
Som sagt... hiskiligt god mat dom serverar där på Rönnbäckens Golf
 
 
Ulf med den rätta tröjan
Jag klättrade heller aldrig upp på Ben Nevis
 
 
 
 Förra helgen var det ju Öppet Hus på nya Företagshotellet på Anderstorp.
Grannar med Leos Lekland och Hjalmar E,
Anders och jag for dit och kikade.
 
 
Anders och Sven-Erik inne i ett av dom utrymmen som ska hyras ut
till dom företag som känner att man vill expandera i fräscha nya lokaler.
 
 
Vi besökare bjöds att åka skylift upp för att skåda ut över 
taket på företagshotellet.
 
 
På taket har det monterats solpaneler över hela ytan.
paneler som ska ge omkring 178 kwh och försörja byggnaden på el och till och med sälja överskotts el. 
 
 
Hans Kreisel
Koncernchef på Skellefteå Kraft
talade sig varm över hur detta företagshotell 
Detta är framtiden, byggnader som görs självförsörjande på el.
 
 
 
 
 
Sedan åkte Anders och jag ut till Slind
och kollade in nya vattenverket.
 
 
Nya Vattenverket i Slind
ett jätteprojekt