Kiosken är stängd och regnet öser ner 14 oktober 2017

 
Om man som jag bor på västra sidan av stan så är en avstängning av
Lejonströmsbron förbannat surt...
Speciellt nu då även Viktoriabrons körfält allt som oftast också är
avstängda pga byggnationen av området Strömsör...
Skellefteborna måste genom hårnålen Viktoriabron när man ska på sidan av stan. 
Enligt skylten här vid bron ska den vara stängd till den 1a december... Fan tro´t.
 
 
 
En ny slitbana på bron... okey... Men cykelväg?...
måste ju innebära att man ska på nått sätt bredda bron, om en cykelväg ska rymmas... 
 
 
Lunds kyrkogård 14 oktober 2017...
Jag tog cykeln trots att det regnade som attans...
cyklade runt Mobackadammen, vidare förbi graven i Lund...
Jag kan inte minnas en höst som denna,
det har regnat i stort sett hela september och oktober med... 
Är detta påverkan av klimatförändringar eller?  ja så klart det är... 
Vinter blir det ju inte förrän januari nu för tiden.
Det måste väl snart vara dags att ändra semesterperioderna,
vem vill nu för tiden ha semester i juni?
... Midsommarnattens köld är brutal.
 
 
På cykelturen...
söder om Parkbron, sådan tur vi har parkbron, den kan man ju då
cykla åt båda hållen och åtminstone köra bil över till norra sidan...
ska du åter till Sunnanå eller Sörböle får man ta Viktoriabron... Thats life !
 
 
Sunnanå Kiosken stängd 
Tänk det där med att handla på en kiosk är nog en era som snart är ett minne blott.
Barn som föds idag lär inte ens veta vad som menas med "handla på kiosken" betyder.
 
 
Kaplan Kiosken
Jag bodde här en gång, hade precis denna utsikt från mitt fönster, 
perfekt nära över till tjorren när man blev godissugen eller nått.
 
 
 
Jag var ganska genomblöt när jag vände hemåt via Kyrkstadsvägen,
men tog mig ändå tid att stanna av och fotografera lite här och var...
 
 
 
Landskyrkan i höstskrud.
 
 
Rönnar.
 
 
Brf Mobacken 50 år
Senare på dagen var vi alla som bor på Brf Mobacken bjudna på 50 års fest på Medlefors.
Det blev bra uppslutning, klart man måste passa på när man blir bjuden på god mat.
Under tiden fick vi rapporter från ishockeymatchen Skellefteå AIK mot Brynäs...
som vanligt släpper Skellefteå in första målet... Man kvitterade men förlorade trots allt med 1 - 2.
Anonym

Väldigt tjusiga fotografier. Å vilken snygg cykel!
Jag håller med; synd på alla stängda kiosker...