På vandring längs okända stigar

 
Var befinner jag mig nu tänker du kanske... 
Jo jag tog bilen upp mot Skellefteå Kraft Värmeverk,
körde en bit till och lämnade snart bilen... 
bakom nästa kurva...Jag var ute för att se om jag såg någon slags aktivitet 
angående det kommande bygget av batterifabriken...
Men nej, inte en grävskopa, inte ens stak-pinnar så långt ögat nådde.
Nåja, man ska väl inte ha så bråttom, först måste det väl finnas några slantar i företaget.
den som lever får se...
 
 
Här går kraftledningen och här tror jag 
det ska byggas, kanske inte precis under ledningen men bredvid här.
Under tiden jag strosade på här efter skogsvägen blev vädret allt gråare och jag undrade om
det snart skulle börja snöa, men istället kom regnet och dimman.
Jag försökte sätta mig in hur Gustav II Adolf kände sig för 385 år sedan när
han på häst stred och försökte orientera sig i och omkring Lützen
 
 
Här bak där n´Zakarias har veden har Svevia nån slags
grusförädlingsplats... 
 
 
Vägen jag gick efter blev nästan utan att jag först tog notis om det allt smalare och gropigare.
Men nyfikenheten tog över och jag  m å s t e  gå en liten bit till... 
 
 
 
Vädret må vara grått och trist men en grön och fin barrskog blir sällan tråkig.
 
 
Undrar om man plötsligt tappat allt färgseende.
Dimman blev iallafall allt tätare och halten h2o i luften allt mera förekommande.
 
 
 
Här vände jag... efter att ha träffat en jägare camouflage klädd från topp till tå med vidhängande bössa och som absolut inte ville bli med på bild... Han frågade om jag påträffat något vilt, helst då hjort
-Nä, svarade jag bara en ekorre och några hönsfåglar av obestämd sort...
Sedan gick jag samma väg tillbaka och nu började det regna på allvar... usch!