Gott Nytt År... 2018 väntar bak knuten

 
Åren går fort som ett tigersprång...
Är du nöjd med ditt 2017?
Eller finns det saker som du ångrar eller borde ha gjort annorlunda?
 
Själv är jag till största del rätt så nöjd.
Jag blev pensionär på heltid den 20 december, känns bra än så länge. Har egentligen inte riktigt hunnit med att känns efter, men jag tror det blir bra, så länge man har hälsan och man kan gå sin dagliga promenad får man väl vara nöjd... Det finns alltid dom som har det betydligt värre än en själv.
 
Året som gått har bjudit på lite av varje, vissa saker kommer man att minnas bättre än annat som tillexempel resan till Wien och då man fick se Gustav Klimt´s målning "Kyssen" in real life.
Wien resan var riktigt trevlig, fantastisk stad, Europas mesta kulturhuvudstad enligt min mening.
 
En annan resa jag gjorde med Karin och hennes syskon var turen till Edinburgh och Högländerna. tågresan från Edinburgh till Fort Williams kommer man att minnas.
 
Bilresan till Larvik, en trevlig upplevelse.
Sigge Stardust som "liftade" med mig till Eskilstuna, Bilen med AAA001 i Karlskoga, Besöket på Bilkyrkogården vid Töcksfors med mera 
Dessutom att få uppleva Stellas ettårsdag, så mysigt...
 
Vad mera har timat under året?
Jo, syskonträffen i Umeå under januari, trevligt trevligt...
Vintersimmet i Skellefteälven, Pridefestivalen under februari och så bevakade man ju Melodifestivals-omgången från Skellefteå förståss, Där både Wictoria, Loreen och Jon-Henrik borde ha gått mycket längre än vad dom gjorde... Clara Henry och framförallt David Lindgren gjorde succé.
 
Trump blev president i världens mäktigaste lan USA... 
Det var ett riktigt bakslag i världspolitiken enligt mitt tycke.
Här hemma fick Löfven det hett om öronen, något som Alliansen försökte utnyttja genom att misstroendeförklara stora delar av regeringen, något som väljarna genomskådade och Löfvens aktier steg istället... 
Löfvén och hans regering fick ju ett gigantiskt problem att lösa när flyktingströmmarna blev nästintill ohanterliga och då många länder inom EU inte tog sitt ansvar...
 
Sedan det kriminella Sverige... fler än fentio personer har skjutits ihjäl, dom flesta i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö... 
 
Sverige och världen har också fått ta avsked av många kända personligheter som gick till den eviga vilan, som fotografen och forskaren Lennart Nilsson, Stig Grybe, Hans Rosling, Torgny Lindgren, Sven-Erik Magnusson, Chuck Berry, Gösta Ekman, Roger Moore, Michael Nyqvist, Janne "Loffe" Carlsson, Hasse Alfredsson, Tom Petty, Fats Domino, Rikard Wolff med flera.
 
Jag slutar här och önskar alla er ett riktigt Gott Nytt År