Det är mycket nu!

 
Igår fredag var det fullt upp för en pensionär som jag... Till att börja med så steg jag upp min vanliga jobbartid det vill säga 05.10, klädde på mig och gick ut och skottade... det regnade och blåste och snön som hade kommit innan det övergick i regn var tung som tusan...
skottade upp framför vår dörr samt framför mitt garage... 
 Jag behövde nämligen komma ut med bilen, för klockan 08.15 skulle jag vara på lasarettet, alla 65 åriga män har fått kallelse för att bli screenade på magen... Detta för att kolla så man inte har bråck på aortan... Mötte min tvillingbror där han fick gå in två nummer före mig...
Undersökningen tog inte lång tid ca 15 minuter... 
Brorsan kom ut och allt såg bra ut för honom detsamma gjorde det för mig...
 
Kl. 12.00 on spot... satte jag mig ner vid ett bord på Medlefors för att tillsammans med mina arbetskompisar på Hjalmar E inta årets julbord... Måste säga att Medlefors julbord är svårslaget... snyggt uppdukat, alltid fullt uppdukat, trevlig miljö och fantastiskt god mat.
 
 
S V Å G E R   R O G E R
F Y L L E R   Å R
 
 
Efter dagens julbord satt det gott med extragott fika hemma hos Maggan och Roger...
Vi firade Roger som fyller år idag...
 
 
Tyke luktar på Tomtekvasten vi gav till Roger... Tyke blev väldigt misstänksam på den sopen.
 
 
Bröderna Nyström, Alex, Krisse och Wille samt vovven Tyke
 
 
Anna och hennes goa hund Yatzzi fem månader.
 
 
F Ä R G S P I L L
 
 
Efter åtta års färgspillande vid Sakurai´n
 
 
 
Ett spill inne på schablon kan bli till en apa
 
 
 
 
Kocoverk, Medlefors julbord,
Anonym

"Färgspill" ser ut som en Jackson Pollock. Snygg!