Så var man åter på jobbet...

 
Efter dryga fem veckor lång härlig och varierande semester var man idag tisdag åter tillbaka på skyltfabriken där jag genast hälsade på Sakurai skrället...
-Sakurai´n svarade inte, men lät glad när jag startade igång den...
så gav jag "Sacken" några droppar olja som han snabbt lapade i sig... 
Sedan sparkade vi igång med dekaler till Komatsu...
 
 
Ja, första dagen på jobbet... Det mesta var som vanligt...
förutom att Yvonne fått ny färg på kalufsen... snyggt tyckte då jag...
 
 
Sedan skulle KurreCurth testa mina kunskaper gällande
datorer från förr...
Han visade upp för mig floppydisc från anno dazumal,
jag kände endast igen disketten, den som rymde hela 1,44 mb
 
 
Fr.v. Floppydisc 8 tum som introducerades 1971
den rymde 360 kb...
 
Floppydisc i mitten mindre men rymde mera information,
den kom på marknaden 1978 och rymde hela 720 kb.
 
Disketten, den kommer jag mycket väl ihåg...
den kom 1984 och var på 1,44 mb, fasades ut under tidigt 2000-tal.
 
All denna information fick jag idag av KurreCurth... Tack för det Kurre!
 
Floppydisc, disketter,