Mårtensbodafesten 12 augusti 2017

 
Sture Bodén och Ove Johansson sitter vid entrén till Bursiljums Folkpark och prickar av och välkomnar alla som anmält sitt deltagande till detta trevliga evenemang, 
Nu ska jag passa på att rikta en eloge till dessa båda herrar, både Sture och nyinflyttade Ove från Kiruna betyder jättemycket för Mårtensboda/Bäckbodas byagemenskap.
so keep it up boys...
 
 
Det blev betydligt många fler som kom till denna fest, många fler än vad jag hade hoppats på.
Jag beklagar att jag inte fått alla närvarande på bild, men till mitt försvar har jag inte tagit på mig att fotografera på uppdrag av någon, utan jag gjorde det enbart för mitt eget nöjes skull.
Så håll till godo med dom bilder jag publicerar här i min blogg, jag hoppas att dom som fastnat på bild tycker dom blev till sin belåtenhet.
 
 
Ni vet hur det är när man kommer till en fest av nåttt slag och man hälsar och presenterar sig och får en mängd namn i huvudet som lika fort lämnar hjärnbarken igen... 
Men jag tror jag kom ihåg dom flesta namn på dom som jag fick på bild iallafall.
 
 
På plats i Bursiljum min kusin Åke med barnen Sara och Felix.
 
 
Bordsgrannar Asta och Martin Brännström.
 
 
Titta så många vi blev!
 Måste medge att platsen för en fest som denna
passade alldeles utmärkt här inne på dansbanan i Bursiljum.
 
 
Snacka om uppslutning, men familjerna Bodén, ättlingar till Arvid och Alfhild Bodén 
slöt upp till denna fest tror jag mangrannt, från barn, barnbarn till barnbarnsbarn, fantastiskt bra gjort.
 
 
Glada miner runt borden...
inte minst här där vi hittar Allan Larsson, Robert Lövbom, Ulrika Rönnblom Persson och Rune Persson.
 
 
Bygdsiljums Folkdanslag underhöll oss med sång och dans samt skådespel.
 
 
Spelemännen/speldamen till Bygdsiljums Folkdanslag.
 
 
Publiken idel ädel öra till skönsjungande folkdanslaget.
 
 
Och somliga herrar bjöd på rena rama klockspelet.
 
 
Mina andra bordsgrannar var Lennart Fredriksson med sin Kajsa vid sin sida.
 
 
Medlem i folkdanslaget är ju Mårtensbodas egen Håkan Grundström.
 
 
Ett gäng Mårtensboda pöjkar på en och samma bild...
Kenneth Lång, Martin Brännström. Erling Rönnblom samt Staffan Bodén.
 
 
Många gamla bekanta stötte på varandra,
bytte några ord och vips visade sig att man har sååå mycket gemensamt.
 
 
Allan, Kenneth och Martin.
 
 
Ulrika och Anita.
 
 
Magnus Grundström 32 år ung, växte upp oppa Mattisbränna, bor numera i Kroksjön.
 
 
En kvartett damer fr.v. Anita, Gunvor, Cecilia, Asta och Inger.
 
 
Lars och Maj-Lis Rönnblom Skellefteåbor som tillbringar 
största delen av sommarhalvåret i Lars föräldrahem i Bäckboda.
 
 
 
Kristin Rönnblom från Bäckboda heter idag Amnell och är gift med Jan-Åke
Kristin och Jan-Åke bor och lever i Kramfors.
 
 
 
Mikael Olofsson (Assars pöjk) och sambon Maria Lundström.
paret driver idag ett modernt jordbruk i Renbergsvattnet.
 
 
Två av syskonen Rönnblom (Egon och Gretas) Rogard och Kristin
Nu passar jag på att gratulera och tuta i hornen för Rogard som just denna dag 13 aug. fyller 70 år.
 
 
 
Frideborg Bodén heter idag Andersson och är gift med Bengt.
Bengt och Frideborg bor idag på Yxlö utanför Norrtälje.
 
 
Maria, Mikael och Magnus
 
 
Sune har en pratstund med Margareta och Per-Göran Karlsson.
 
 
Johan Albertsson
Här med sina svärföräldrar Carin och Valter Skog.
Om någon undrar... Johan och hans fru Maria är dom som ganska nyligen köpt Assars gård.
 
 
Till sist... Maria Lindfors fick tag i min kamera och hopp fallera
hamnade denna kvartett på bild...
Doris med hennes pappa Herbert samt undertecknad med syster Anita.
 
Tack alla ni som arrangerade denna träff och fest.
Många tack ska ni ha!
 
Foto: Peter Eklund
070 36 00 351
 
 
 
Bursiljums folkpark, - Mårtensbodafesten 12 augusti 2017,