En glad och fridsam Påsk önskar jag er alla

 
Jag sprang upp Stefan Löfven och hans livvakter som kom gåendes på Drottninggatan, Stockholm den 23 februari 2014, då var Stefan Löfven en blivande statsminister.
Bilden av Stefan Löfven på Drottninggatan kom sedan att bli lite av en symbol för Löfven efter terrorattentatet med lastbilen den 6 april i år.
Allt som Löfven gjorde i samband med denna händelse gjorde han enligt media och politiker från alla håll, till och med Carl Bildt berömde Löfven för hans initiativ.
En kort stund efter att lastbilen plöjde Drottninggatan fram och dödade fotgängare där befann sig Löfven på plats, detta trots att han egentligen var på väg till Socialdemokraternas partikongress i Göteborg.
 
P Å S K L O V
 
 
En Glad Påsk önskade jag till min kollega Pettson och hans syster Anna som kom till skyltfabriken och hälsade på.
 
P Å S K - N O R D
 
 
Nä... Det är inte lätt att tycka om Postnord... och det kan inte vara roligt att jobba i detta företag, men jag måste säga att här uppe i norra Sverige tror jag inställningen till Postnord betydligt bättre än vad den är söderut...
Är det nån som undrar vad det är för små blåa moppar Postnord kör omkring med... Detta är en Comarth Cross Rider Sport årsmodell 2016... fordonet går på el och har 11 hk.
 
 
Dagens Aftonbladet, illustration av Robert Nyberg.
 
 
Köpmangatan 14, Här i detta hus bodde jag en gång på slutet av 1970-talet... En knarkarkvart enligt somliga... Nåja så farligt som knark sysslade vi inte med...
 
 
1978
Min Amazon framför lägenheten jag bodde i, en fin balkong hade jag... där satt vi och spelade schack, rökte och drack grogg på den tiden man orkade med sådant .
Då när jag bodde där 1978 så hade en möbeltapetsör sin verkstad nere på bottenplan. Mot gatan höll en radio och Tv handlare till.
 
 
Så här ser det ut inne på gården till Köpmangatan 14 idag. Men nu ska visst husen och förråden rivas för en större byggnad, idag vill visst alla bygga på höjden i centrala Skellefteå.
 
 
Granne till Köpmangatan syns Café Lilla Marie.
 
 
Sa jag Glad Påsk!
 
 
Fiat Simca loggan, för ni som undrade.
 
 
Här står Tommys Chevrolet från 1956 i anslutning till Bladåkers vackra och gamla stenkyrka...
Bladåker ligger i Uppland inte långt från Knutby.
 
B I L D E R   F R Å N   F Ö R R
 
 
Min granne Hedvig bjöd in mig bland annat för att bjuda mig på en hel påse nybakta bullar och dessutom en titt i hennes fotoalbum...
Hedvig som tyvärr blev änka i december efter att hennes man Kurt Viklund gått bort, ville visa mig några fina kort.
 
Här på bilden blev Hedvik Eriksson född 1942 från Björsbyn, Luleå maka till Kurt Viklund född 1937 från Bureå, detta skedde i Gammelstads vackra kyrka lördagen den 15 juli 1965.
 
 
Hedvigs föräldrahem i Björsbyn strax utanför Luleå, på gården står Kurts nyinköpta VW-bubbla med Y på skylten, detta för att då hade kurt fått jobb i Ö-vik.
 
 
Hedvigs far Bror Anton Eriksson i Björsbyn, Luleå, här med Hedvigs systerson Erik född 1960 och som idag heter Traneus i efternamn.
Man har hämtat mjölkhämtarna från mjölkbordet med kälken.
Fin bild...