Från nutid till dåtid

 
Bak-Sakurai-Dörren idag den 31 maj 2016
Glasspaus i den gassande solen...
Fr.v. KurreCurth, Matthias, Pettson, S-O L, Sjöström. Jörgen, Erik J, Alex, Frida och Ida.
 
 
 
Granbackavägen 6, Stämningsgården idag den 31 maj 2016
Karin och jag cyklade förbi och störde dom i arbetet... Och Oliva lekte bergsklättrare.
 
 
Usch! vilken tråkig och ful bild jag sparat här... 2 februari 1980 en jämngrå dag med flirsnö och kallt...
 
 
Burk-Curth 2006
 
 
Då jag jobbade på Pizzeria Pompei jobbade jag med dessa herrar... 1984-02-29
 
 
 
Hjalmar E på en tid då jag knappast ens var född... rökte gjorde man då som borstbindare... eller skyltproducenter... någon gång under det vidunderliga året 1952
 
 
Reja, Skelleftehamn 18 januari 1986
 
 
 7 maj 1983
Viking Söderström på sin Harley Davidson.
 
 
Stockholm någon gång under sent sextiotal.
 
 
 
Aftonbladet 1 mars 1986
 
 
En bra Coca-Cola är en mosad Coca-Cola
 
 
Mats Hedlund tankar upp en VW-bubbla på macken i Bureå ... Vilken service det var på den tiden...mars 1974.
 
 
Cecilias Matsalar, Hörnellgatan 10, Domusparkeringen Huset revs 1973
 
 
 
Citroën HY Ambulance 1947 - 1983, fantastiskt snygga fordon... eller snygg och snygg... dom hade nått charmigt över sig...
 
 
Mitt föräldrahem i Mårtensboda en gång under 80-talet.
 
 
En napalmbomb släpps i Sydvietnam 1966, under Vietnamkriget... fy fan vilken ruggig tid...
 
 
Ford Prefect årsmodell 1953. Nu ska det nykära paret ut på en runda... hångla i bilen går ju bra då den är liten som en tvålask... Man är nära varandra hur man än bär sig åt...
 
 
Jag i pojkrummet 1972... Göran låg i sängen till höger, en askkopp var hade vi på bordet...
 
 
Pic Nic, en bar nära någon huvudväg i stockholmstrakten... bilden är tagen före 1972... För man hade BA, A, och AA, på nummerplåtarna.
En Opel Rekord, En Valiant, Saab Sonett och en VW bubbla
 
 
Roger Moore, Skellefteå Airport 1966... Helgonet såg blyg och tafatt ut på bilden...
kan det bero på Vecko-Revyns kalaspingla sitter bredvid förstås...
 
 
Skellefteå Centrum ... antagligen i slutet av 60-talet... Bilden lånade jag från "Skellefteå, Bilder från Förr"