Skellefteå AIK tränade inför matchen mot Linköping senare idag

Skellefteå Kraft Arena 30 december 2014
Besökte Arenan idag på förmiddagen för att se Skellefteå AIK träna och inför kvällens match mot Linköping... Nick Sörensen fortfarande klädd i rött, men annars var alla som var på is fit for fight.
Jag kollade in särskilt in nr. 33 Sebastian Olsson och nummer 16 Elias Edström... som tackar och tar emot chansen dom fått att visa upp sig i A-laget, något dom gjort väldigt bra enligt min åsikt.
Skellefteå AIK tränade idag påförmiddagen. tisdag 30 december 2014
Denna duo såg båda heta ut... Tim Heed och Patrik Zakrisson jobbade båda hårt under förmiddagsträningen.
Mikko Lehtonen har under dom två senaste matcherna visat upp en gryende form... Har allt sedan matchen och skadan han fick i matchen mot Sönderjyske sett loj och långsam ut. Hoppas att jag har rätt i min bedömning...
Sebastian Olsson har under två senaste matcherna fått chansen att visa upp sig i A-laget, en chans som han förvaltat väl.
I och med att Axel Holmström och Sebastian Aho tagits ut till Junior VM så har dessa unga herrar fått chansen att visa vad dom kan... Sebastian Olsson född 1997-03-04 och Elias Edström född 1995-04-19. Jag tror att båda killarna så småningom blir "bofasta" i A-laget.
En viktig kugge i maskineriet heter Pär Lindholm, en hårt arbetande kille född 1991. Kommer liksom Viktor Arvidsson från hockeyorten Kusmark.
Andrew Calof, en lurig forward vars skott alltid kommer rappt och oväntat,
 
 
Pär Lindholm, Kusmark, Sebastian Olsson, Elias Edström, Mikko Lethonen, Andrew Calof, Skellefteå Kraft Arena, 2014-12-30,